2009. október 10., szombat

Heuchera villosa

Heuchera villosaNéhány éve vettem a Mocsáry Évelőkertészetben. Nyár elején volt, csak a leveleit láttam, de azonnal teljesen beleszerettem. Hatalmas tenyérnyi levelei vannak, mintha egy dzsungel aljnövényzete lenne. Rögtön kilencet elhoztam. A szezon végén azt láttam, hogy másokat valahogy kevésbé lelkesített, nagyjából az a kilenc hiányzott a készletből.

Heuchera villosaÉn azonban azóta is változatlanul nagyon szeretem. Egész évben szép a levele. Ősszel, ha jó kedve van, akkor vörösesre színeződik - sajnos nincs minden évben jókedve. Viszont a locsoláson kívül szinte semmilyen fenntartást nem igényel, és elég sok szárazságot is elvisel. Napos-félárnyékos fekvést szoktak neki javasolni, de a mi forró nyarú kontinentális klímánkon én csak a félárnyékba tenném. Viszont a hideget kitűnően tűri (Z3), hűvös, árnyékos kertekbe tökéletes választás.

Heuchera villosaS ha olyan jól érzi magát, mint nálunk, a nyár végétől a fagyokig ilyen gyönyörű virágokkal örvendezteti meg az embert.

Nincsenek megjegyzések: