2008. szeptember 6., szombat

Nyár végi sárgák

Nagyon szeretem a nyár végi meleg sárga színeket. A mi kertünkben azonban nem olyan könnyű ezeket elhelyezni. Gertrude Jekyll szerint ezeket az élénk meleg színeket jobb a ház közelébe tenni.

Telekia speciosa Molinia Windspiel
Én is ezzel kezdtem, de a rózsaszín rózsák mellett már egy melegsárga virág is tönkrevágta az egész részt. Ráadásul ezek a melegsárgák napkedvelők, abból pedig nekünk nincs sok. Próbálkoztam a félárnyékos részekkel is, de ott meg nagyon nyugtalanítók voltak az élénk sárgák.

Ligularia 'Desdemona'Hosszú évek kudarcai után végül is be kellett lássam, a mi kertünkbe nem lehet tömeges mennyiségű sárgát rakni.

Hemerocallis 'Autumn Minaret'Lemondtam a fényigényes sárgákról és néhány félárnyékot is tűrőt, könnyed fehér virágokkal és/vagy füvekkel, hostákkal, páfrányokkal ellenpontozva sikerült elhelyeznem.

Helenium 'Baudirektor Linne'Azt hiszem, a végeredményt így jobban szeretem, mint a tömeges sárgákat szerettem volna.

Nincsenek megjegyzések: