2008. március 19., szerda

Nyáron virágzó hagymások

Megjöttek a nyáron virágzó hagymások a Tulipánvilágtól.

Fölső sor:

Lilium Pink Perfection

Ez az egyik kedvenc liliomom. (A nevéhez belinkelt adatbázis szerintem a legjobbak közé tartozik.) Fantasztikusan szép. Nálunk 180-200 cm-re is megnő. Nagyon illatos. Egészen ritka különleges mályvaszínű virága van. Bánatomra viszont állandóan eltűnik. Nem értem, miért. Nem tudom, hogy ezek a hagymák megmaradnak-e, mert elég puhák voltak és ráadásul penészesek is. Hátha.

Arisaema triphyllum

Az a két kis piszok jobb szélen a két növény - darabonként 1250 forintért. Ezzel rögtön megajándékoztam a szomszédasszonyomat, nála mindig gyönyörűek a cserepes növények. Neki biztos lesz kedve ezzel szórakozni. Én majd ha akarok még ilyet, akkor megveszem a Praskacban, 9×9-es cserépben, rendesen begyökerezve, 4,70 euróért, aktuális árfolyamon 1213 forintért. (A hazai ipar támogatása nem mindig jön be. Azért nem adom fel.)

Kardvirág - White prosperity

A Tulipánvilág 5000 forint fölött mindig ad ajándékot. Én az idén ezt a kardvirágot kaptam és az alatta lévő Loretto liliomot. A kardvirággumók szép nagyok voltak. Sajnos ezeken is volt egy kicsi penész, de azt hiszem, hogy ettől még jók lesznek. Majd megkérdem a szomszédasszonyomat, akinek továbbajándékoztam, hogy üzemeltek.

Lilium regale

Egy másik viszonzatlan szerelem. Sehogy sem tudom betelepíteni a kertbe. Most még egyszer megpróbálom. A nevéhez a Dave’s Garden-t kötöttem be. Ez az egyik legnagyobb amerikai kertészeti adatbázis. Tényleg nagyon jó. Érdemes elolvasni a növényekhez fűzött megjegyzéseket is, időnként nagyon hasznos információkat lehet itt találni.

Lilium speciosum Uschida

Ezt a fajtát még nem ismerem, de van egy Lilium speciosumunk, ami gyönyörű. A fölső képen jól látszik, hogy mennyivel szebbek ezek a hagymák, mint az előzőek. Ezekből nagyon szép nagy, egészséges hagymákat kaptunk. (A címkén viszont a szükségesnél egy u-val több szerepelt.) Az a cég, amelyet belinkeltem a névhez, szerintem az egyik legjobb hagymás lap az interneten.

Alsó sor:

Dracunculus vulgaris

Már a gumója is milyen egzotikus - nagyon szépeket kaptunk. (A címke azonban itt is hibás.) Rendkívül kíváncsi vagyok, hogy milyen lesz. A névhez egy nagyon jó leírásokkal rendelkező amerikai kertészetet kötöttem be. (Le kell menni az oldal aljára!)

Lilium Loretto

Ez a Tulipánvilág másik ajándéka. Tényleg nagyon szép hagymák. A névhez hozzákötött képet az International Bulb Society lapján találtam.




Gladiolus callianthus

Szép hagymákat küldtek. Még soha nem próbáltam. Nagyon kíváncsi vagyok rá. A névhez odakötött Dave’s Gardenben rengeteg kép és megjegyzés található róla. (A Tulipánvilág címkéjén ismét hibás a név.)

Dahlia Pink Giraffe

Ezt azonnal betettem a többi dália közé és így elfelejtettem fotót csinálni róla. Kár, mert nagyon szép nagy gumót küldtek. A névhez a Német Dália- Fukszia- és Gladiolusztársaság lapját kötöttem be. Itt több mint 1700 dália leírása található. A leírások általában nagyon jók, és többnyire egy vagy több valósághű képet is adnak melléjük.

Nincsenek megjegyzések: